Τρίτη, 6 Απριλίου 2010

Τεύχος 78 - Περιεχόμενα



Αφιέρωμα: Δ. Σολωμός – 150 χρόνια αθανασίας (α΄ μέρος)
Γράφουν: Κατερίνα Δήμου (Δ. Σολωμός – Η ζωή και το έργο του & Ο αρχαίος κόσμος στο έργο του Σολωμού), Ερατοσθένης Καψωμένος (Το ποιητικό εργαστήρι του Σολωμού), Παναγιώτης Νούτσος (Ένα ευκρινές περίγραμμα ποιητικής), Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου (Ο μυστικισμός και η εσωτερική αισθητική του Σολωμού), Γεράσιμος Ρηγάτος (Ένας ιατρικός σχολιασμός του Σολωμικού έργου), Ευτυχία Νικολακοπούλου (Γλώσσα και αποσπασματικότητα στον Σολωμό), Λαμπρίνα Α. Μαραγκού (Η Φαρμακωμένη του Δ. Σολωμού και η κοινωνική της διάσταση), Αγγελική Κομποχόλη (Ο Σολωμός και η δύναμη των λαϊκών αφηγηματικών προτύπων – Το επίγραμμα Εις Φραγκίσκα Φραίζερ), Δημήτρης Ι. Καραμβάλης (Γενικές επισημάνσεις στο έργο του Σολωμού), Γιώργος Πετρόπουλος (Οι μεταφράσεις του Δ. Σολωμού), Μαρία Μαρκαντωνάτου (Ελεύθεροι Πολιορκημένοι), Πάνος Καραγιώργος (Ένα γράμμα στον Σολωμό από τρεις Ιταλούς πρόσφυγες), Ηλίας Αναγνώστου (Ο Σολωμός στο Requiem του Λιαντίνη), Μάριος Βύρων Ραΐζης (Η εξέλιξη των Σολωμικών σπουδών)

Κάρολος Μητσάκης - Η επανάσταση του 1821 στο Ιστορικό Μυθιστόρημα του ΙΘ΄ αιώνα

Martia Silvia Dios Sanz – Χοσέ Μαρτί (Ένας απόστολος της Λατινοαμερικανικής ελευθερίας)

Κωνσταντίνος Κοτσιαρός – Η Αντιγόνη ως «Αντί-θεος» στη λυρική μετάφραση του Φρ. Χέντερλιν

Κώστας Μαρδάς – Προδημοσίευση ποιημάτων

Πάτροκλος Σταύρου – Η Ασκητική του Ν. Καζαντζάκη

Νέα ελληνική πεζογραφία: Συνέντευξη από τη Λεία Βιτάλη

Βιβλιο-παρουσίαση
Γράφουν: Λαμπρίνα Α. Μαραγκού (Κώστας Θεολόγου: Η ερωτική αναισθησία των αχινών), Λουκάς Κ. Θεοχαρόπουλος (Γκαζμέντ Καπλανί: Μικρό ημερολόγιο συνόρων), Μάκης Αποστολάτος (Εθνικό & Καποδιστριακό Παν/μιο Αθηνών: Ουτοπικές θεωρίες και κοινωνικά κινήματα στην Ευρώπη από τον 18ο έως τον 20ό αιώνα), Σέφης Αναστασάκος (Καίτη Νικολοπούλου: Καλό μας ταξίδι, πρίγκιπα)

Με το γάντι – η ΕΠΟΣ είναι εδώ
Γράφουν: Μάκης Αποστολάτος, Σωτήρης Λειβαθηνός, Γρηγόρης Τεχλεμετζής, Νικάνωρ Κάμπος και έγγραφη διαμαρτυρία της ΕΠΟΣ στον Υπουργό Πολιτισμού

Δεν υπάρχουν σχόλια: